BMW a creat cea mai tare mașină, cu materiale provenite de la meteoriți
BMW s-a întrecut pe sine cu noul model în ediție limitată Seria 8 Night Sky. Mașina conține materiale ce provin direct de la meteoriții ajunși pe Pământ. Poți spune că BMW a adus spațiul la tine.
Știi dintotdeauna că BMW face doar mașini de lux, dar modelul 850i Night Sky din Seria 8, realizat de către BMW Individual Manufaktur, este o adevărată operă de artă…una spațială.
Când credeai că brandul german nu are ce să mai aducă nou și luxos, iată că ne surprinde. Nu toți meteoriții sunt colosali și periculoși, iar fragmentele care lovesc suprafața terestră sunt atent studiate de experți pentru că pot oferi materiale unice, care la noi pe Pământ nu se găsesc sau încă nu știm cum să le confecționăm.
De ce a vrut BMW să cumpere și să folosească pe această mașină un material spațial? Poate din ceva exces de zel, pentru că poate și pentru că merită…dacă ești bogat.
Materialul respectiv a fost numit de către nemți Widmanstätten. Știu că probabil a trebuit să citești de două – trei ori cuvântul, dar nu-ți bate capul cu el. Tot ce trebuie să știi e că acest element e cu 30% mai ușor decât restul materialelor utilizate, ceea ce explică de ce BMW l-a cumpărat (cel mai probabil, cu bani grei).
Dar, pentru că este atât de rar și de scump, nu s-a folosit decât la părțile prea puțin importante, ca să zicem așa: adică pe consola centrală de la bord, la butonul de pornire a motorului, pe mânerul schimbătorului de viteze și pe comanda iDrive, pe la praguri, la oglinzile laterale și la “gurile” de evacuare a aerului de pe aripile din față.
Cam puțin, dar tot îți dă impresia că te-ai afla într-o navă spațială…una de lux.
Cu restul acestui BMW probabil ești familiar și nu e cu mai puțin impresionant decât materialul meteoritic. Motorul twin-turbo V8 de peste 500 de cai-putere chiar îți dă senzația că te afli într-o rachetă.
Nu pot spune dacă materialul meteoritic este foarte rezistent, dar la oglinzile laterale ar fi necesară o rezistență sporită, mai ales pentru străzile din România. Designul pare să imite cristalele de gheață, dar, în realitate, este un aliaj rezultat printr-o răcire foarte lentă care nu poate fi reprodusă în mod natural pe Pământ. Prin urmare, inginerii BMW l-au prelucrat cu utilaje speciale.